Reset Address Bar Firefox

Assalamualaikum..

Penah tak tiba-tiba URL/address bar kat Mozilla Firefox korang tak allow korang untuk search? Sometime dia naik error, cannot find server. Ataupun korang search “assassin” using address bar tapi browser korang tak bawak korang ke web google untuk search word assassin, sebaliknya browser terus redirect ke http://www.assassin.com.

So macamana nak buat? Cara paling senang, just reset balik Firefox korang. Problem solved. TAPI, aku dah modified macam-macam dah kat browser aku. Macam-macam benda aku dah tune kat firefox aku. So aku tak nak setting aku tu hilang, aku just nak reset address bar aku je yang lain aku tak nak kacau.

Setakat ni solution yang aku jumpa ialah install plug in SearchReset. Apa yang menarik pasal plug in ni ialah, selepas korang install, dia akan automatic reset address bar firefox korang, then dia self-destruct. Maksudnya lepas install, dia buat kerja dia pastu dia uninstall sendiri. Nice.

Selamat mencuba.

wassalam

This entry was posted in Browser and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

